Strona główna
Marta Łanoch FoodMedLaw
Marta Łanoch FoodMedLaw

Marta Łanoch FoodMedLaw

01-158, Warszawa, Agawy 11

Sprzedaż suplementów diety - pozwolenia wymagane przez prawodawcę

Produkty wprowadzane na rynek powinny być odpowiednio skategoryzowane. Suplementy diety uznaje się za wyroby spożywcze, które muszą spełniać określone wymagania w zakresie posiadanych właściwości, postaci oraz sposobu produkcji.

Tego rodzaju produkty określa się mianem specjalnych środków spożywczych, które zawierają skoncentrowane ilości korzystnych dla zdrowia składników, takich jak minerały lub witaminy. Mogą one występować w różnej postaci, od tabletek po drażetki, kapsułki oraz saszetki z proszkiem. Ważne również, aby były dawkowane w niewielkich ilościach, które zostały dokładnie określone. Suplementy nie posiadają właściwości leczniczych. 

Pomimo tego, że wskazana wyżej definicja jest dość jasna, producenci nadal mogą mieć problem z właściwym określeniem wyrobu wprowadzanego na rynek. W celu uzyskania odpowiedzi można skorzystać z usług praktyki prawnej FoodMedLaw, która zatrudnia osoby specjalizujące się w zakresie prawa i norm obowiązujących w branży spożywczej i medycznej. Uzyskanie takiego wsparcia pozwala nie tylko precyzyjnie wyznaczyć charakter danego produktu, ale również dowiedzieć się, w jaki sposób może być on reklamowany.

Rejestracja suplementów diety zaczyna się od sprawdzenia tego, czy dany wyrób spełnia wymogi zawarte w definicji. Za bezpieczeństwo produktu odpowiada jego wytwórca, dlatego wszystkie użyte w nim składniki muszą być dozwolone do stosowania na rynku Unii Europejskiej. Należy również zadbać o to, aby zakład produkcyjny był dostosowany do wymogów sanitarnych. Jeśli artykuły są już sprzedawane w innych krajach, warto zebrać dotychczasowe pozwolenia na sprzedaż suplementów diety, aby przyspieszyć proces rejestracji.

Reklama tego typu środków nie podlega zbyt ścisłym uregulowaniom prawnym. Podmioty mogą jednak stosować się do regulacji i wskazówek proponowanych przez organizacje zrzeszające producentów tego typu artykułów. Należy również pamiętać o ogólnych wymogach związanych z reklamowaniem jakichkolwiek produktów. Przede wszystkim reklama nie może wprowadzać się odbiorcy w błąd, dlatego należy unikać przypisywania suplementom jakichkolwiek właściwości leczniczych, które nie zostały udowodnione w naukowy sposób. W razie wątpliwości można skorzystać z usługi opiniowania działań marketingowych, której przeprowadzeniem powinien zająć się prawnik.

Copyright 2025 Itfutureawards.pl - wszelkie prawa zastrzeżone