1. KATEGRORIE
  2. PROGRAM GALI
  3. KAPITUŁA
  4. REJESTRACJA
  5. LIDERZY IT 2015
  6. RELACJA
  7. EDYCJA
  8. KONTAKT
  9. LOKALIZACJA

Kapituła

Poniżej przedstawiamy sylwetki Przedstawicieli Kapituły Konkursowej:

 

Artur Żebrowski
Dyrektor Biura Usług Informatycznych – PKO Bank Polski

Menedżer IT z szerokim wachlarzem specjalizacji, zdobytym podczas realizacji projektów audytorskich i doradczych dla dużych firm przez ostatnich kilkanaście lat. Obecnie, w największym banku w regionie, odpowiada za jakość usług i systemów informatycznych (m.in. SLA, BCP), procesy IT, ryzyko operacyjne, zgodność regulacyjną, obszar kontroli wewnętrznej oraz koordynację audytów wewnętrznych i zewnętrznych.

 

Dorota Poniatowska–Mańczak
Dyrektor Pionu IT – Credit Agricole Bank Polska S.A.

Chief Information Officer. Dorota jest absolwentką informatyki Politechniki Wrocławskiej oraz wielu specjalistycznych szkoleń. Ma bogate doświadczenie w IT. Od 1991 r. związana była z BZ WBK SA, gdzie przez 9 lat na stanowisku Chief Information Officer odpowiadała za cały obszar IT w banku. Podczas połączenia Banku Zachodniego SA i WBK SA była członkiem zarządu odpowiedzialnym za IT. Prowadziła projekt wdrożenia scentralizowanego systemu informatycznego w tym banku, za który został on uhonorowany tytułem Lidera Informatyki w kategorii Finanse i Bankowość, a ona sama otrzymała tytuł CIO Roku.
Dyrektorem Pionu IT w LUKAS Banku, obecnie CreditAgricole Bank Polska S.A., Dorota została 1 czerwca 2010 r.

 

Artur Łaski
Dyrektor Działu Informatycznego – Madej & Wróbel

Dyrektor Działu Informatycznego. W branży informatycznej od 12 lat. Absolwent Wyższej Uczelni o profilu informatycznym. Posiada ogromną wiedzę specjalistyczną z zakresu administrowania serwerami i bazami danych. Jako Menadżer IT z 8 letnim doświadczeniem. Zarządzał zespołami w takich firmach jak Huhtamaki, Navo, pracował na stanowisku Dyrektora Działu IT w firmie Tarczyński S.A. Poprowadził wiele projektów wdrożeń systemów takich jak ERP, MRP, MES, WMS, SFA., a także projekty związane z infrastrukturą teleinformatyczną. Wielokrotny prelegent na konferencjach z tematyki sprzętu, systemów bazodanowych, systemów mobilnych, systemów zintegrowanych i bezpieczeństwa. Obecnie w trakcie studiów MBA for IT Managers Woodbury School of Business at Utah Valley University. W trakcie przewodu doktorskiego z dziedziny informatyki.

 

Janusz Hadryś
Dyrektor IT – OBI

Absolwent Univeristy of Technology, Sydney, Australia. Po powrocie do Polski w 1993r. rozpoczął pracę w Makro Cash and Carry jako dyrektor IT i był odpowiedzialny za stworzenie Działu Informatyki od podstaw. Następnie pracował w Grupie Metro w Niemczech i w Polsce. Przez 10 lat był Dyrektorem Zarządzającym, Członkiem Zarządu w MGI. W 2013 odszedł z Grupy Metro i założył firmę OziComp sp. z o.o., która między innymi realizowała projekt budowania lokalnego centrum przetwarzania danych w Praktiker Polska. Od stycznia 2015 Dyrektor IT w OBI.

 

Marek Kowal
Group Data Director – Grupa Onet-RAS Polska

Marek Kowal dołączył do Onet.pl w 2001. Od 2004 objął pierwsze stanowisko kierownicze w IT i przez następnych kilka lat odpowiadał za operacje, następnie za rozwój oprogramowania. Od 2010 pracował jako Dyrektor IT i Członek Zarządu DreamLab Onet.pl sp. z o.o. W 2014 opuścił IT i objął stanowisko COO Grupy Onet.pl, aby następnie w roku 2015 objąć stanowisko Group Data Officera, które piastuje do dziś.

 

Bogdan Arct
Dyrektor ds. IT – Allianz

Przez wiele lat związany z grupą Asseco Poland S.A., gdzie był zaangażowany w budowę i rozwój systemów bankowych. Brał udział w najważniejszych projektach wdrożeń systemów bankowych grupy Asseco. Odpowiadał w tym czasie za rozwój funkcjonalny systemów bankowych oraz optymalizacje procesów budowy oprogramowania.
Od 2009 związany z grupą Allianz, gdzie odpowiedzialny był za Architekturę i Integrację systemów IT w Polskich spółkach grupy. W tym czasie skutecznie kierował projektem transformacji Infrastruktury IT podczas budowy Regionalnego Centrum Danych we Frankfurcie. Od 2013 odpowiada w spółkach Allianz za utrzymanie i rozwój aplikacji. W 2015 skutecznie przeprowadził w spółkach Allianz reorganizację struktury oraz procesów wytwarzania oprogramowania adaptując nowoczesne zwinne podejście. Na szczególną uwagę zasługuje wymiana głównego systemu sprzedażowego w obszarze ubezpieczeń życiowych i majątkowych. Cały proces zaprojektowania i uruchomienia nowego systemu ukończony został w ciągu 7 miesięcy od momentu rozpoczęcia prac. Bogdan Arct jest członkiem Komitetu Architektury Aplikacji w międzynarodowych strukturach grupy Allianz.
Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz posiada tytuł MBA Akademii im. Leona Koźmińskiego ukończonych z wyróżnieniem.

 

Małgorzata Olszewska
Dyrektor Pionu Technologii – Agora S.A.

W Agorze pracuje od 2007 roku. Początkowo na stanowisku kierownika działu Development Korporacyjny, od marca 2009 roku jest dyrektorem Pionu Technologii. Wcześniej przez 9 lat była związana zawodowo z UPC Polska, w tym przez ostatnie dwa lata jako kierownik działu Rozwoju Aplikacji. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w branży IT począwszy od programisty, kierownika zespołów deweloperskich, testowych poprzez kierownika projektów (w tym międzynarodowych) aż do stanowisk menedżerskich.
Studiowała elektronikę na Politechnice Warszawskiej i zarządzanie strategiczne w Wyższej Szkole Zarządzania (Polish Open University), w której uzyskała dyplom MBA.

 

Grzegorz Długajczyk
Grzegorz Dlugajczyk – Head of Technology Risk Team, ING Bank

Grzegorz Dlugajczyk jest Liderem Zespołu Ryzyk Technologicznych, odpowiedzialnym za obszary: zarządzania ryzykiem informacji (IRM); ciągłości działania (BCM); zarządzania kryzysowego (CMO) oraz bezpieczeństwa fizycznego (P&PS). Posiada 15-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie utrzymania i zarządzania bezpieczeństwem złożonych systemów ICT oraz ochrony informacji w dużych organizacjach.
Karierę zawodową rozpoczynał w jednostce administracji publicznej, gdzie przez kilka lat, z sukcesem zarządzał obszarem IT i wprowadził wiele innowacyjnych usprawnień na linii klient – IT, stosowanych po dziś. Był również odpowiedzialny za kluczowe obszary usług bezpieczeństwa danych w jednej z największych firm ubezpieczeniowych w USA. Realizował także złożone projekty dla dużej instytucji finansowej w Polsce. Absolwent Politechniki Częstochowskiej, gdzie ukończył z wyróżnieniem kierunki inżynierii oprogramowania i informatykę stosowaną oraz podyplomowe Międzynarodowe Studia Menedżersko-Finansowe pre-MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach i Uniwersytecie Technicznym w Brnie. Był prelegentem wielu prestiżowych, krajowych i międzynarodowych konferencji m.in.: ATSummit, TechRisk, IT Security Management, Banking Tech & Security. Od 7 lat aktywnie wspiera jednostki biznesowe i spółki ING Bank w skutecznym mitygowaniu ryzyka i wskazywaniu właściwych kierunków ochrony informacji w świetle zmian regulacyjnych oraz nowych zagrożeń.
Grzegorz jest również ekspertem w tematyce CYBER SECURITY, potwierdzając to m.in. zdanymi egzaminami w domenie: CPEH – Certified Professional Ethical Hacker, CNFE – Certified Network Forensics Examiner, CVA – Certified Vulnerability Assessor, CSLO – Certified Security Leadership Officer, którego certyfikacja jest akredytowana przez National Security Agency (CNSSI-4014) oraz CISSO – Certified Information Systems Security Officer z akredytacją NSA (NSTISSI-4011, CNSSI – 4012).

 

Jarosław Chrupek
FCMA CGMA Dyrektor Działu Zarządzania Danymi – British American Tobacco Shared Services

Z wykształcenia księgowy zarządczy – w 2005 roku został pierwszym Polakiem z tytułem FCMA brytyjskiego instytutu CIMA (the Chartered Institute of Management Accountants) – z 25-letnim stażem biznesowym.
Większość życia zawodowego poświęcił pracy w dziale finansów – najpierw w firmie International Computers Limited, a później, jako dyrektor finansowy w Softbank SA. Od 2000 roku związany z British American Tobacco w Polsce i za granicą. W 2007 roku w ramach wewnętrznego projektu przeniósł się do działu IT i nowej komórki Business Information, gdzie był zaangażowany od samego początku w budowanie struktur związanych z zarządzaniem danymi i informacjami. W latach 2009-2011 budował podwaliny nowoczesnego systemu zarządzania ładem informacyjnym i kontrolą jakości danych w dziale Finansowym. Obecnie odpowiedzialny jest za kierowanie Działem Zarządzania Danymi w ramach struktury Serwisów Wspólnych firmy BAT. Jego zespół liczący 80 osób jest odpowiedzialny za cały cykl życia danych w firmie – od tworzenia standardów niezbędnych do działania procesów, poprzez wprowadzanie danych podstawowych do systemów a kończąc na procesach monitorowania danych i korygowania błędów.

 

Tomasz Wasiuk
Director, IT Operations, NC&EUC Global, Bacardi-Martini Corporation Ltd.

Absolwent Politechniki Wrocławskiej na wydziale Informatyki i Zarządzania. Posiada również dyplom MBA Politechniki Lubelskej i Uniwersytetu Illinois.  Doświadczenie zdobywał w firmach FMCG takich jak: Mars (Masterfoods), Cadbury Wedel, Pepsi-Cola General Bottlers sp. z o.o. Brał udział w wielu projektach krajowych i międzynarodowych. Obecnie pracuje w centrali w Londynie gdzie odpowiada za zarządzanie i utrzymanie systemów IT w firmie Bacardi.

 

Marek Fijałkowski
Dyrektor Biura Informatyki – Agencja Rozwoju Przemysłu S.A.

Menedżer IT z wieloletnią praktyką zawodową opartą o doświadczenia zbudowane w firmach międzynarodowych. W trakcie ponad 16 letniej kariery zawodowej przeprowadził z powodzeniem kilkanaście wysokobudżetowych projektów oraz zarządzał złożonymi zespołami specjalistów. Kierował projektami implementacji i pełnej integracji systemów ERP i BI tj. SAP, INFOR LN, IFS i IBM Cognos. Prowadził projekty transformacji IT ma model usługowy w spółkach Skarbu Państwa. Zbudował w Polsce pierwszą linię wsparcia IT dla międzynarodowego koncernu. Absolwent programu International MBA Szkole Biznesu na Politechnice Warszawskiej.

 

Elżbieta Kowalczyk
Head of Operations and IT team – BGŻ BNP Paribas

Posiada ponad 9 lat doświadczenie w obszarze finansów oraz praktyczną wiedzę w zakresie zarządzania dużymi zespołami pracowników, zarządzania produktem, zarządzania procesami IT, poprawą jakości w procesach operacyjnych banku i zarządzaniu zmianą. Absolwentka Executive MBA Francuskiego Instytutu Zarządzania.

 

Tadeusz Rogaczewski
Dyrektor Biura Zarządzania Informatyką – Grupa LOTOS S.A.

Absolwent Politechniki Gdańskiej. Kariera zawodowa związana od początku z Grupą LOTOS gdzie pracuje od 1979 roku. Zarządza informatyką od 25 lat, odpowiada za cały obszar IT w Grupie Kapitałowej Grupy LOTOS S.A.
Otrzymał szereg nagród i wyróżnień za prowadzone projekty informatyczne.

 

Piotr Januszkiewicz
Dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa – Ministerstwo Cyfryzacji

Piotr Januszewicz jest absolwentem Politechniki Warszawskiej Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych oraz studiów podyplomowych w Wojskowej Akademii Technicznej na Wydziale Cybernetyki, rzeczoznawcą zabezpieczeń technicznych ochrony osób i mienia, managerem systemów bezpieczeństwa informacji oraz audytorem wiodącym i wewnętrznym SZBI wg 27000.

 

EWA PIŁAT
Współtwórczyni i Członek Zarządu Stowarzyszenia „Technologia w spódnicy”
Dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa – T-Mobile Polska S.A.

Z wykształcenia matematyk i informatyk. Absolwentka Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Podyplomowych Studiów Menadżerskich Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Z technologią i bezpieczeństwem związana od kilkunastu lat. Obecnie, pełni funkcje Dyrektora Departamentu Bezpieczeństwa w T-Mobile Polska SA. Odpowiada za szerokorozumiane bezpieczeństwo firmy wspierające działalność biznesową. Swoje wcześniejsze doświadczenia zdobywała w sektorze finansowym i mediach – zaczynając karierę zawodową od inżyniera infrastruktury sieciowej.
Jest współtwórczynią i Członkiem Zarządu Stowarzyszenia „Technologia w spódnicy”, gdzie promuje różnorodność w środowisku technologicznym. W szczególności interesuje ją wczesna edukacja dzieci w zakresie technologii oraz wsparcie młodych, uzdolnionych kobiet. Prywatnie – szczęśliwa matka, rozwijająca swoje zainteresowania. Pasjonatka podróży i poszerzania wiedzy na temat innych kultur. Lubi aktywnie spędzać wolny czas.

 

Marcin Jarco

W swojej karierze zawodowej zdobywałem doświadczenie w firmach medialnych (wydawnictwa) oraz w branży samochodowej. 10 lat pracowałem dla Scanii gdzie rozwijaliśmy polskie oddziały tej międzynarodowej korporacji. Jako Kierownik ds. Infrastruktury i Helpdesku przesiąkłem standaryzacją zarówno na polu infrastruktury jak i aplikacji biznesowych. Zdobyte umiejętności jak i podejście ITIL’owe pozwoliło mi z łatwością podjąć się samodzielnego zarządzania Działem IT w Porsche Inter Auto. Od 4 lat jestem IT Manager’em w największej prywatnej sieci dealerów samochodów osobowych w Polsce która jest częścią Porsche Holding GmbH. Wraz z 8 osobowym zespołem w ciągu 2 lat dokonaliśmy wydawałoby się niemożliwej integracji 14 stacji dealerskich na płaszczyźnie infrastrukturalnej i aplikacji biznesowych. Standaryzacja wszelkich przestrzeni IT doprowadziła do kolejnych etapów takich jak rozwój obecnych narzędzi aplikacyjno-bazodanowych i standaryzacji procesów biznesowych. Najlepiej czuję się w rolach Leader’a zespołu, development/project managera, ale również guru infrastrukturalnego.

 

Tomasz Bujała
Kierownik Biura Bezpieczeństwa Teleinformatycznego – TU Europa S.A. TU na Życie Europa S.A.

Kierownik Biura Bezpieczeństwa Teleinformatycznego w TU Europa S.A. oraz TU na Życie Europa S.A. Biuro odpowiada za rozwój, wdrażanie i zarządzanie strategią oraz programem bezpieczeństwa teleinformatycznego. Jako koordynator ds. bezpieczeństwa jest członkiem Sztabu Zarządzania Kryzysowego w TU/TUnŻ Europa S.A. gdzie bierze udział m.in. w opracowywaniu planów DRP (Disaster Recovery Plan) oraz uczestniczy w rozwoju planów BCP (Business Continuity Planning).
Absolwent studiów informatycznych ze specjalizacją w zakresie sieci komputerowych oraz ekonomicznych z dyplomem Master of Business Administration (MBA). Osiem lat w branży IT. Poprzednio doświadczenie w zakresie bezpieczeństwa informacji oraz bezpieczeństwa systemów informatycznych zdobywał w Getin Noble Banku S.A.
Posiada kompetencje w zakresie administrowania sieciami CCNA, zarządzania projektami wg. Prince 2 oraz audytorskie jako Audytor wiodący SZBI wg. ISO/IEC 27001:2013.
Uczestnik licznych szkoleń i warsztatów z zakresu bezpieczeństwa informacji oraz IT.

 

Marek Kulawczyk
Dyrektor Departamentu Informatyki – Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

Od 1997 pracował w Ministerstwie Sprawiedliwości, gdzie przeszedł ścieżkę służbową od specjalisty do zastępcy dyrektora departamentu. W sposób istotny współuczestniczył w tworzeniu od podstaw rejestrów sądowych, w szczególności Rejestru Zastawów i Krajowego Rejestru Sądowego, począwszy od opracowywania zasad funkcjonowania, poprzez opracowywanie aktów legalizujących funkcjonowanie rejestrów, a skończywszy na nadzorowaniu wdrożeń na terenie całego kraju. Współtworzył i nadzorował budowę oraz wdrażanie systemu informatycznego w sposób kompleksowy wspierającego prace sekretariatów sądowych. System pozwala częściowo zautomatyzować pracę sekretariatów, a także wspiera typowe czynności: jak dekretacja spraw, przygotowywanie orzeczeń, obsługa wysyłki poczty.
Od 2009 roku rozpoczął pracę na stanowisku dyrektora Departamentu Informatyki w Ministerstwie Pracy i Polityki. Pod jego kierownictwem Departament wybudował nowoczesne centrum przetwarzania danych obsługujące systemy informatyczne wykorzystywane zarówno w Ministerstwie jaki w ponad ośmiu tysiącach jednostek nadzorowanych przez Ministerstwo. W 2013 roku MPiPS umożliwiło pełną rejestrację przez Internet osób bezrobotnych i poszukujących pracy oraz dokonało znacznego liftingu Centralnej Bazy Ofert Pracy, dzięki której udostępniane są przez Internet oferty pozyskiwane przez wszystkie krajowe urzędy pracy. Od 2009 roku pod jego kierownictwem Departament realizował projekt „Emp@tia – platforma komunikacyjna zabezpieczenia społecznego”, którego główny komponent – Centralny System Informatyczny Zabezpieczenia Społecznego – jest wykorzystywany przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przy realizacji programu „Rodzina 500+”. Kierował i był odpowiedzialny za proces uruchomienia i integracji bankowych kanałów składania elektronicznych wniosków w ramach programu „Rodzina 500+” z systemem „Emp@tia”. Dzięki temu rozwiązaniu ponad 20% wniosków zostało złożonych drogą elektroniczną.”

 

Sylwia Wystub
Dyrektor ds. Bezpieczeństwa – Grupa Interia.pl

Ukończyła matematykę teoretyczną na Uniwersytecie Śląskim oraz studia podyplomowe o tematyce „Bankowość i finanse” w Polskiej Akademii Nauk (z Polskim Towarzystwem Ekonomicznym). Jest doświadczoną specjalistką w dziedzinach audytu wewnętrznego, zarządzania obszarem IT, bezpieczeństwem informacji, ciągłością działania, zarządzania projektami, zarządzania ryzykiem. Przez kilkanaście lat była pracownikiem sektora bakowego w Polsce, pełniąc kierownicze funkcje między innymi w departamencie IT, wdrażania systemów informacyjnych oraz departamencie audytu wewnętrznego. Aktualnie jest Dyrektorem ds. Bezpieczeństwa w firmie Grupa Interia.pl. Na Politechnice Warszawskiej w latach 2003 – 2013 r. prowadziła zajęcia na studiach podyplomowych „Jakość i bezpieczeństwo informacji w środowisku IT”. Była członkiem Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej ISACA Warszawa, następnie prezesem oraz członkiem Zarządu stowarzyszenia ISACA Katowice. Od 2004 r. jako właściciel firmy AKSIS współpracuje na stałe z wieloma firmami i organizacjami, prowadząc między innymi szkolenia, projekty wdrożeniowe oraz audyty.
Posiada certyfikaty CISA ,od 2001 r., ABCP (Associate Business Continuity Professional), od 2010 r. oraz egzaminy Audytora Wiodącego ISO 27001- System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji, Audytora Wiodącego ISO 22301, System Zarządzania Ciągłością Działani, Audytora ISO 20000 – System Zarządzania Ciągłością Usług, Assessora ISO 15504 – Information technology – Process assessment (SPICE).

 

Tomasz Bukowski
Kierownik Zespołu Security Threat Intelligence – Bank Millennium SA

Z wykształcenia fizyk. Entuzjasta Linuksa. Przygodę z bezpieczeństwem IT rozpoczął jako administrator sieci w akademiku. Pełną „gotowość bojową” osiągnął podczas pracy w CERT Polska. Obecnie kieruje zespołem Security Threat Intelligence w banku Millennium. Po godzinach lata ze „smokami” w zespole CTF „Dragon Sector”.

 

Paweł Dur
Dyrektor IT Mercedes – Benz Polska

IT Manager with over 15 year professional experience in automotive industry and Daimler.
Expertise in IT strategy, project and portfolio management, sourcing and supplier management.
Respected leader of cross functional team providing services to all Daimler companies in Poland on wholesale and retail level including infrastructure.
Deep knowledge of business processes, proven ability in cooperating and communication with Business Units, experience in building reputation of IT from supplier to reliable Business Partner and Enabler.
Solid cultural sensitivity and awareness of business etiquette in Central Europe as well knowledge of fiscal and legal rules specific for the region.
Quick learner who adapts fast to emerging technologies and organisational changes.
Looking for new challenges in international environment in which I could contribute to setup and operation of processes by providing business with process consultancy and managerial skills
Aiming at creation of a strong IT team perceived as a reliable business partner

 

Organizator

Patroni medialni

Patroni honorowi

PARTNERZY

Copyright IT Future Awards 2014